24 Aralık 2007 Pazartesi

VosVos alırken dikkat edilmesi gereken hususular..

Vos sevdasına yakalandınız ve sahip olabilmek için yanıp tutuşuyorsunuz fakat voslar hakkında yeterli bilgiye sahip değilsiniz.. Buyrun o zaman size detaylarıyla vos alırken nelere dikkat edilmesi gereken konular;

1-)Öncelikle uzaktan vosun duruşuna bakılmalı. sağa sola yatma veya duruşta bir dengesizlik vamı yokmu.

2-)ön lastiklerin duruş açısına bakılmalı iki lastik arasında açı farklılığı varmı yokmu.. Açı bozukluğunun rot ayarından kaynaklandığı söylenebilir fakat amortisör kovanlarındaki eğrilikte buna sebeptir.

3-)Boya ve kaporta incelenmeli ufak kabarcıklar boya kabarmaları varmı yokmu.. ufak kabarcık şeklindeki görüntüler çürük başlangıcının göstergesidir..Çamurlukların iç kısımlarıda kontrol edilmelidir. Bu bölümde yapılan yetersiz yalıtım büyük çürümelere neden olur.Şase ile marşbiyelin birleştiği noktalarda kontrol edilmelidir. Her ne kadar küçük görünsede boya kazındığında sürpriz bir görüntüyle karşılaşılabilir.

4-)Vosun tabanı önem taşır alttan incelenmelidir. Burada mevcut çürüklerin onarımı masraflıdır. Taban sacıyla bağlantılı olan ve her iki taraftada bulunan kalörifer boruları detaylı incelenmelidir.. Burada bulunacak ufak bir çürük kalörifer sisteminin yetersiz kalmasına neden olacaktır.

5-)Arka koltuk kaldırılarak akünün olduğu bölüm incelenmelidir.. Bu bölümde paslanma nem tarzı bir görüntü mevcutsa araç bir noktadan su alyordur.. Genellikle cam lastiklerinin yalıtımının zayıf olması buna neden olur. Aynı şekilde ön cam latiklerinin birleşme yerleri içeriden kontrol edilmelidir. Su sızıntısı olup olmadığı kaporta üzerinde bıraktığı lekelekelerden kendini gösterir.

6-)Lastik diş deriğinliği ve yanak kısmında çatlamalar olup olmadığı kontrol edilmelidir.

7-)Cam krikoları kontrol edilmelidir her iki camında rahatlıkla açılıp kapanması gerekir.Eğer sorun varsa bu sizin için ekstra masraf olacaktır.

8-)Kapıların açılıp kapanması kilit mekanizması kontrol edilmelidir. Kapı direklerinin şaseyle birleştiği yerlerde çürümeler olabilir buda kapının sarkmasına ve zor kapanmasına neden olabilir. Aynnı şekilde iç hava basıncını tahliye eden ve arka camın iç kısımda sağında ve solunda bulunan hava tahliye delikleri yok veya kapalı ise kapılar bu nedenlede zor kapanıyor olabilir.

9-)Sigorta kutusu kontrol edilmelidir yanma belirtisi veya deformansyon varmı yokmu.

10-)Koltuk mekanizmasının yeterli derecede çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir.


Unutmamalıdırki voslar en genci 30 yaşında olan yaşlı araçlardır. Bakımı masraflıdır. Vos sevgi, ilgi ve sabır gerektirir. Çünkü çok iyi durumda olduğunu düşündüğünüz vos size tahmin edemiyeceğiniz sürprizler yapabilir. Ama kullanmanın ve sahibi olmanında bir ayrıcalık olduğunu sakın unutmayın.. Burada gözle görülebilecek ve size ek masraf çıkartabilecek detayları izah ettim.. Bunun dışındaki en önemli konu motor ve yürüyen aksam.. Bu konuda size tavsiyem eğer vos motoru hakkında yeterli bilginiz yoksa ustalar bölümünde bulunan adreslere başvurmanız dır ...

Hiç yorum yok: