23 Aralık 2007 Pazar

Ve Vosvosumla ilk Uzun yol tecrübem..



Bir Ağustos ayı, mevsimin en sıcak dönemi, yıllık iznime ayrılmışım.. Bir kaşıntı mevcut, kaşınıyorum, kendime bir macera, bir iş arıyorum ne yapsam ? ne yapsam? Durdum durdum.. Tatile çıkayım fikri şimşek gibi çaktı beynime :)) Ama nasıl bir tatil ?? Vosvosumla tabi ki .. Dedim ya kaşıntı var.. Gideceğim yerde belliydi, Hatayda bulunan akrabalarımın yanına, hem mesafe güzel, hemde yolda, Vosvosu test etmek için gerekli kriterlerin tamamı mevcut .. Tabi bir de vosvosla geldim ben havası var .. "Vosvosla o kadar yolumu geldin ?? " sorusuna, gururla verilecek cevapta hazır.. Daha önce, vosla hiç uzun yola çıkmamışım, en uzunu 150 Km yi geçmemiş .. Biraz ürkme durumlarıda var ama, dedim ya, kaşıntı bastı bir kere, ne yapıp edip gideceğim, vosumu ispatlayacağım, hemde kendim, onun bu mücadeleden galip çıkabileceğine emin olacağım. Mesafe 700 Km civarı, git gel 1500 Km yi buluyor.. Hava, sıcak mı sıcak .. Vosvosumun tüm bakımlarını yaptım.. Lastik, jant, rot balans, motor, subap, karbüratör, avans ayarları, filtre, frenler, yedek malzemeler, platindi, kayıştı, gaz teli, debriyaj teli, her şey tamam .. Yanıma, yiyecek ıvır zıvır eğlencelik gıda malzemeleri aldım..

Gece 4 gibi depoyu fulledim, düştüm yollara, yaklaşık 250-300 km yaptım, çok rahat gidiyorum, hiç bir sıkıntı yok .. hatta, yanından geçtiğim otobüslerden el sallayanlar .. Korna çalan kamyonlarda, işin eğlencesi, o yolda bir vosvosla belkide ilk kez karşılaşmışlar, insanların garibine gidiyor .. Hele ki kamyoncuların.. Ne olur, ne olmaz diye, 100 km de bir gölgede durup, vosu rolantide çalışmaya bırakıyorum.. Ne gidişimizde, nede motorumuzda bir sorun var, çok mutlu oluyorum haliyle .. İşin aslı, molalarıda, genelde kendim için veriyorum.. Hani derler ya bilmeyenler, "abi bunlar uzun yolda şişiyormuş muş muş " bu yolculuktan sonra, tabi haliyle, bu lafa artık gülüp geçiyorum.. Doğru düzgün, devirli kullandıktan sonra, balonmu bu şişsin .. Motorsikletle karıştırıyorlar herhalde .. :)) Pozantı ayrımından, otoyola girdim, tabi otoyolun tadıda uzun yolda bir başka.. Yanlız, pozantı tarafında bir rampa var, oldukça dik ve uzun bir çıkış.. İşte orası vosu bayağı zorladı, nasıl zorlamasın ki, son model araçlar bile, en sağ şeritten gidiyor, hatta bir çok araç ta sağa çekmiş motor dinlendiriyor.. Hiç durmadım 1. vitesde ağır ağır rampayı bitirdim.. Ve sonra rampa aşağa yola devam.. Vosvosumla, ilk uzun yol deneyimim, aşırı derecede zevkli oldu.. Adanaya geldiğimde bir cehennem sıcağı karşıladı beni.. Tamam dedim, şimdi hapı yuttuk.. O kadar sıcak ki, camdan gelen esinti yüzünüzü yakıyor, camları kapatıp kelebek camlarını açmak zorunda kaldım.. :)) İskenderun yoluna geldiğimde, vosta bir rahatlama ortaya çıktı, yolunda eğimiyle süzülüyorduk otoyolda.. İnsanların şaşkın bakışları içerisinde gideceğim yere vardım.. En ufak bir sorun yok .. Beni karşılayan akrabalarımın "Bununlamı geldin.. ? Heyyy maşallah beeee" veya " Bunun motoru diğerlerinden farklımı ??" gibi sorularıda yolculuğun unutulmaz muhabbetleri.. Bu yolculuktan sonra aldığım cesaretle aynı yola 2-3 defa daha gittim hiç sorunsuz.. Bu anım; Vos uzun yola gitmezcilere hediyem olsun.... :) Bilmemek değil öğrenmemek ayıp.. Sen vosuna bakarsan, gerekli önemi verirsen, doldur depoyu git gidebildiğin kadar.. Birinci elden test edildi, onaylandı..

Hiç yorum yok: