27 Aralık 2007 Perşembe

Vosvos ve Turbo..



TURBO TAKVİYESİ.....


Motorun çalışma esnasında hava filtresinden geçen hava motorun yanma odasında yakıtla buluşur ateşleme ve sıkıştırmanın ardında yanma gerçekleşir. Aynı hacimden daha fazla güç elde etmenin kuralı yanma odasına daha fazla hava ve yakıt yollamaktır. Yanma odasına daha fazla yakıt sağlamak çok zor değildir (çift karbüratör uygulaması gibi) ama motorun ihtiyacından fazla havayı çekmesini de sağlamak gerekir bu işlem için turbo kullanılır arkadaşlar... Turbonun yapısı aslında çok basittir.. Turbo salyangozunu anlatmak gerekirse salyangoza benzeyen gövde iki tünele sahiptir bu tünellerden birinden motordan çıkan egzos gazı geçer.. Egzos gazı bu tünelden geçerken buradaki pervaneyi döndürür.. İkinci tünelden ise temiz hava geçer.. bu tünelde de pervane bulunmaktadır.. bu pervane egzos gazının geçtiği tüneldeki pervaneyle birbirine bağlıdır... Bu şekilde egzos gazı kendi tünelinden geçerken her iki pervaneyi de döndürür ..(Turbo lu araçlardaki gaza yüklendikçe çıkan o muhteşem seste bu pervanelerden gelir ) Hava kendi tünelinde dönen pervane sayesinde hız kazanır ve yanma odasına daha basınçlı şekilde gider.. Olay bundan ibarettir.. Yalnız dikkat edilmesi gereken bu işlem yapıldığında motorda da bazı değişikliklere de gidilmesi gerektiğidir.. Motor içindeki aksamın iç basınca dayanabilmesi için daha dirençli olan dövme alüminyum diye tabir edilen modifikasyonlu parçalarla değiştirilmesi gerekir.. Turbo motorları kullanırken dikkat edilmesi gereken aracı yüksek devirlerde kullandıktan sonra motoru kapatmadan kısa bir müddet de olsa rolanti de çalıştırmak tribünün boşalmasını ve soğumasına izin vermekdir.. Bu yapılmadığında turbo türbün boşalmadan bir miktar gaz içirde kalacak ve zamanla turboyu yıpratacaktır.. Turbo motorda daha fazla yüke ve daha fazlaısıya neden olur bu nedenle extra soğutma uygulamalarına da ihtiyaç vardır..

Hiç yorum yok: