2 Haziran 2008 Pazartesi

İç Lamba Çözümü

Arkadaşlar biliyorsunuz vosumuzun iç lambasının aydınlatması yetersiz kalıyor.. Uzun süre yandığında plastik dış korumayı sarartıyor eritiyor.. Ben yeni bir çözüm geliştirdim ve sizlerle paylaşmak istedim.. iç lamba ebadında ve aynı şekilde ledlerden yapılmaış sigorta tipi lamba buldum.. Oldukça kaliteli ışığı mükemmel.. Farklı renkleri mevcut Beyaz Mavi ve Kırmızı.. FİYATI: BİR TAKIM 8 YTL ÇALIŞMA VOLTAJI: DC MIN:10,5V - MAX:15,8V

İKİNCİ ÇALIŞMA Bunu taktıktan ve sonucu gördükten sonra başka bir çalışma daha yaptım.. Çoğumuz lüx araçlardaki iç lamba yapısını biliriz.. Kapıyı kapatınca hemen sönmez yavaş yavaş söner.. Bunun aynısını bende ayarladım artık benim vosumunda iç lambası kapıyı kapatır kapatmaz sönmüyor yavaş yavaş yaklaşık max 1 dakikada yavaş yavaş sönüyor.. Çok şık ve gayet kullanışlı.. Bunun için yapmamız gereken öncelikle 1 adet bu laed tipi ampulden bulmamız gerekir ikincisi bir adet 10000 uf (MikroFarat) 25 V değerinde genişliği 2 cm i geçmiyecek ebatta 1 adet kondansatör bulmamız gerekiyor.. Bunun + - uçlarını lambanın duy kısımına bağlayacağız ama lamba üzerinde + - uçlarıda tesbit etmemiz gerekiyor.. Bunun için ölçü aletine ihtiyaç duyabilirsiniz.. kondansatörün + ucu lamba duyunun + ucuna - ucu lambanın (-) ucuna bağlanacak

Eğer yapabilirseniz gerçekten çok kullanışlı ve kaliteli bir lambaya sahip olabilirsiniz.. Bu şekilde avantajınız..

1. si led lamba normal lambanın çektiği akımın çeyreği kadar akım çekiyor yani kazara unutsanız bile aylarca yanar ve akünüzden fazla bir enerji tüketmez..

2. lamba ısınmadığından kararma yapmaz zamanla parlaklığını kaybetmez

3. Isınan lambanın dış kaplama plastiğini sararatması bu tip lambada görülmez yıllarca ışıl ışıl kullanabilirsiniz..

4. patlama kırılma gibi bir durum la karşılaşmazsınız.. beyaz ışık vosunuz içini daha şık gösterir..











Hiç yorum yok: